آغاز دور جدید سفرهای استانی مهندس خرم/ خريداري يک ميليون دوز واکسن براي مهندسان و خانواده هاي آنها

با سفر به استان گیلان صورت گرفت؛

دور جدید سفرهای استانی رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان در سال ۱۴۰۰ با سفر به استان گیلان کلید خورد.

 
به گزارش روابط عمومي سازمان، مهندس احمد خرم رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور  روز چهارشنبه، دوم تير 1400 به استان گيلان سفر کرد. 
 
وي در اين سفر ديدارهاي جداگانه اي با استاندار گيلان، مدير کل راه و شهرسازي گيلان و هيات مديره و بازرسان سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان داشت.
 
در ديدار مهندس خرم با دکتر ارسلان زارع، استاندار گيلان که جمعي از هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان نيز حضور داشتند، نماينده عالي دولت با بيان اينکه گيلان جزو پنج استان حادثه خيز است، به نقش و جايگاه با اهميت نظام مهندسي اظهار داشت و گرايش جوانان را به سمت رشته هاي مهندسي در آموزش عالي باتوجه به نقش توسعه اي آن مايه مباهات دانست.
 
استاندار گيلان استفاده از ظرفيت 23 هزار نفري جامعه مهندسين استان را بسيار مهم و ارزشمند ارزيابي کرد و گفت: آمادگي اجراي مبحث 22 مقررات ملي ساختمان در گيلان به عنوان يکي از اولين استان ها وجود دارد و مقاوم سازي، نگهداري و تعميرات ساختمان هاي دولتي، اداري و دستگاه هاي اجرايي در اولويت قرار مي گيرد. 
 
وي ضمن استقبال از مشارکت سازمان نظام مهندسي در اجراي طرح اقدام ملي مسکن گفت: باتوجه به گستردگي صنايع مرتبط با صنعت ساختمان، رونق اين بخش علاوه بر پايداري اشتغال، پويايي جامعه را به دنبال دارد.
 
دکتر زارع در سخنان خود نقش آموزش مهارتي مهندسان در کنار کسب دانش علمي را در فرآيند جذب بازار کار آنان مهم قلمداد کرد و بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش و فني و حرفه اي استان براي تحقق اين امر تاکيد کرد.
 
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور در اين ديدار از تحقق بيمه مهندسان و تصويب آن در مجلس خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسي با دارا بودن 550 هزار مهندس در سطح کشور، به عنوان بزرگترين سازمان مردم نهاد کشور يکي از مهم ترين حوزه هاي اثرگذار است. همچنين به لزوم اجراي مبحث 22 مقررات ملي ساختمان (مراقبت و نگهداري از ساختمان) در گيلان تاکيد کرد و افزود آغاز اجراي مبحث 22 قانون مقررات ملي ساختمان به صورت پايلوت در تهران از اول تيرماه به آغاز شده و قرار است در ساير استان ها نيز اجرا شود.
 
مهندس خرم با اشاره به اينکه بيش از 50 درصد مهندسان فاقد مسکن و 60 درصد آنان، بيکار يا در شغل هاي غيرمرتبط در حال فعاليت هستند، افزود: با اجرايي شدن مبحث 22 شاهد رونق 180 صنعت وابسته به ساختمان خواهيم بود.
 
در ادامه سفر مهندس خرم به استان گيلان ديدار با مديرکل راه و شهرسازي استان صورت گرفت. در اين جلسه مهندس ماکان پدرام مدير کل راه و شهرسازي استان گيلان از مشارکت فعالانه نظام مهندسي در طرح اقدام ملي مسکن صحبت کرد. 
 
در ادامه طرح خانه مهندس با کاربري هاي مسکوني، تفريحي، ورزشي، اقامتي و ... تقاضاي همکاري و مساعدت در افزايش تعرفه مهندسان در هيات چهار نفره استان، بيمه تامين اجتماعي مهندسان و زمين باشگاه رفاهي و ورزشي مطرح شد.
 
در اين سفر يک روزه، جلسه مشترکي با حضور مهندس خرم و هيات همراه و هيات مديره و بازرسان سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان برگزار شد. 
 
در این جلسه رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان گزارشي از روند اجرايي سازمان، تعداد اعضا و تعداد دفاتر نمايندگي در سطح استان ارائه داد. و سپس درخصوص آمادگي این سازمان براي اجرايي شدن مبحث 22 مقررات ملي ساختمان به صورت پايلوت و اجرايي شدن سامانه معرفي کارگران ماهر و استادکاران حرفه اي توسط سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان صحبت شد و اعضاي هيات مديره و بازرسان سازمان نيز به بيان نقطه نظرات خود پرداختند.
 
 مهندس خرم رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور نیز از خريداري يک ميليون دوز واکسن براي مهندسان و خانواده هاي آنها خبر داد. 
 
در اين جلسه موضوعاتي نظير تعرفه خدمات مهندسي، بيمه تامين اجتماعي مهندسان، تشکيل ستاد مديريت بحران و عضويت رئيس سازمان در ستاد استانها با حق راي، تشکيل صندوق حمايتي از اعضا، تعارض منافع، شناسنامه فني و ملکي و بيمه هاي تضمين کيفيت، کارگران ماهر و استادکاران حرفه اي و ... مطرح شد.
برچسب‌ها