دیدار سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان با استاندار خراسان شمالی؛

بررسی راهکارهای ارتقای کیفیت ساخت و ساز مسکن ملی با استفاده از ظرفیت نظام مهندسی

سرپرست سازمان مهندسی ساختمان کشور و استاندار خراسان شمالی دیدار و درباره مسایل مختلف گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان، در این دیدار راهکارهای ارتقای کیفیت ساخت و ساز مسکن های ملی با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان بررسی و تبیین شد.

در همین حال، دکتر حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: سیاست نظام مهندسی کشور قرارگیری این نهاد به عنوان مرجعیت علمی و حرفه ای است.
 
وی با بیان اینکه به دنبال این هدف، پیگیر ایجاد وحدت رویه و یکپارچه سازی در استان ها هستیم، اظهارداشت: استانداری ها به عنوان دستگاه حاکمیتی نقش موثر و کلیدی در اجرای وظایف سازمان های تابعه دارند.
 
دکتر شکیب با اشاره به نهضت ملی مسکن ادامه داد: اجرای این پروژه عظیم با استفاده از ظرفیت و بدنه نظام مهندسی منجر به ساخت بنایی مستحکم و با کیفیت می شود.
 
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، جلوگیری از خسارت های مالی در کنار حفاظت از جان شهروندان را از اهداف مهم نظام مهندسی ساختمان مطرح و بیان کرد: رویکرد مطرح شده با هم افزایی دستگاه حاکمیتی و ورود نظام مهندسی به طراحی و اجرای پروژه های ملی ساخت مسکن محقق می شود.
  
هم افزایی جهت بهره گیری از ظرفیت های نظام مهندسی ساختمان
 
استاندار خراسان شمالی هم در دیدار سرپرست نظام مهندسی کشور بر استفاده از ظرفیت های نظام مهندسی استان در اجرای پروژه های ملی در حوزه مسکن با تشکیل شرکت های حقوقی و نظارتی تاکید کرد.
 
دکتر حسین نژاد در این دیدار گفت: نظارت بر پروژه های ملی باید از سوی ناظران و شرکت های حقوقی انجام شود و سازمان نظام مهندسی نیز با اتخاذ تدابیر لازم شرایط را برای ورود به این پروژه ها آماده کند.
 
وی افزود: مشوق هایی برای شرکت ناظران حقوقی در نظر گرفته شده است تا بتوان به عنوان بسته نظارتی بر اجرای این پروژه ها بدون ایجاد اختلال نظارت کنند.
 
استاندار خراسان شمالی بر حمایت از سازمان نظام مهندسی استان تاکید و تصریح کرد: موارد مطرح شده مدنظر است و از آن حمایت می شود و باید مجریان ذیصلاح عهده دار کارها باشند.
 
مهندس کیان حصاری رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی نیز در این دیدار به مشکلات موجود جهت ورود به پروژه های ملی اشاره و اعلام کرد: شیوه نامه هایی برای شرکت های نظارتی ابلاغ شده که منجر به ایجاد اختلال در روند کار شده است.