جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی ، جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی در تاریخ 93/5/22 با حضور اعضاء گروه در ساختمان شورای مرکزی برگزار شد .

در این جلسه رییس گروه تخصصی عمران به اهمیت ویژه وظایف گروه و به خصوص فعالیت ایشان در راستا و همگام با خط مشی سازمان مطالبی را عنوان کرد  و به همین دلیل لزوم وجود زیرگروه‌های مرتبط با رشته عمران را از قبیل ژئوتکنیک، مقاوم سازی، زلزله و گودبرداری را یادآور شده و مقرر گردید که موضوع به صورت جدی از طرف اعضاء بررسی و اتخاذ تصمیم نهایی گردد.


موضوع افزایش تعداد اعضای گروه تخصصی عمران از طرف اعضاء موجود و حاضر گروه مورد بررسی قرار گرفت .  
                                                                                                                    

مقرر گردید از اعضای گروه یک نفر به عنوان رابط گروه تخصصی به منظور پیگیری مصوبات گروه تخصصی عمران تعیین که در این جلسه مهندس علی اکبر رمضانی اعلام همکاری نموده و در صورت افزایش تعداد اعضاء مجدداً مورد بررسی و اتخاذ تصمیم نهایی گردد.


موضوع تعیین کارگروه‌ها به طور مشروح توسط اعضاء بحث و بررسی گردید که پیشنهادی عناوین کارگروه‌ها مبتنی بر موارد خط مشی سازمان عبارت از:
الف: ژئوتکنیک- گودبرداری
ب: زلزله و بهسازی لرزه ای
ج: مجریان ذیصلاح و توجه به نیروی متخصص برخوردار از صلاحیت و اهلیت حرفه‌ای و نظارت مقیم
د: ایمنی، سلامت و حفاظت در کارگاه و تربیت نیروی کار ماهر  
هـ: استاندارد مصالح و استفاده از مصالح و فن‌آوریهای نوین


پاسخ به نامه شماره 13616/420 مورخه 93/03/21در خصوص تعیین طراح سوال رشته عمران دکتر اژدری مقدم به عنوان طراح سوال در سازه‌های فولادی، بنایی سازه‌های بتنی و دکتر پزشکی به عنوان طراح سوال در مهندسی زلزله، دینامیک سازه، سازه‌های فولادی، مقاومت مصالح تعیین گردیدند.


پاسخ به نامه شماره 14803/ش م مورخه20 /93/5و با عنایت به بند 3 از موارد خط مشی کاری و راهبردهای عملی سازمان نظام مهندسی ساختمان مقرر گردید کارگروه بررسی و کنترل راهکارهای استاندارد مصالح و استفاده از مصالح استاندارد تعیین و مضوع و راهکارهای عملی آن بطور جد در دستور کار جلسات آتی گروه تخصصی قرار گرفته و نتایج آن جهت طرح در جلسات شورای مرکزی تعیین و ارسال گردد.


درپایان جلسه مهندس عامری نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان در جلسه حضور و توسط اعضائ گروه خواسته های گروه تخصصی عمران و رشته عمران بطور عام ارائه و ایشان نیز ضمن ابراز حسن نیت نسبت به وظایف گروهها و کمیسیونها گروه تخصصی عمران را یکی از کار آمدترین گروههای تخصصی در شورای مرکزی دانسته و اهمیت فعالیت و توجه به نتایج حاصل از فعالیت در این گروه را یاد آور گردیده و اعلام فرمودند که نهایتا همکاری و مساعدت لازم را نسبت به گروه و زیر گروههای مرتبط با آن داشته باشد.

در این جلسه آقایان دکتر مهدی اژدری مقدم ، دکترعلی پزشکی ، مهندس علی اکبر رمضانی ، مهندس محمدرضارئیسی ، مهندس عباس صابر ، دکتر فرید صالحی عالی  ، مهندس علی حیدر عبدی پور ، مهندس تورج نائیج پور ، مهندس محمد یونسیان ، دکترمحمدصدیق ثابتی حضور داشتند .

گزارش تصویری :

http://www.irceo.net/gallery.aspx?id=525