جلسه گروه تخصصی عمران برگزار شد


جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی ، جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان روز چهارشنبه مورخ 1393/8/28 ، در محل ساختمان شورای مرکزی برگزار شد.


اهم موارد مطروحه در این جلسه به شرح زیر است :


- نامه دبیر کمیسیون انجمن علمی ایران قرائت و موضوع مبنی بر اظهارنظر تخصصی در خصوص تأسیس انجمن مهندسی و مدیریت ساخت ایران مورد بررسی قرار گرفت.

- رعایت استاندارد در مصرف مصالح و بویژه در بخش مصالح فلزی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید به عنوان یک راه حل قابل اعتماد و اجرایی مکاتبه‌ای در این خصوص به سازمان استان‌ها مبنی بر انجام آزمایشات لازم در محل با نظارت ناظرینی صورت گیرد.

-  نامه انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان استان تهران مطرح و مقرر گردید جلسه حضوری نمایندگان انجمن ذکر شده با گروه تخصصی عمران برگزار و مباحث مورد نظر طرفین در آن جلسه به بحث گذاشته و نتیجه‌گیری گردد.

- مقرر گردید جلسه گروه تخصصی عمران در استان خراسان رضوی با اولویت اول و یا استان اصفهان با اولویت دوم در دو هفته آینده با موضوع شرح خدمات مهندسان ناظرتشکیل گردد.

- اهم فعالیتهای مورد نظر گروه تخصصی عمران در شش ماهه دوم سال 1393 واصله از استان‌های تهران، اصفهان و فارس در گروه تخصصی عمران شورای مرکزی مطرح و مقرر گردید ضمن مکاتبه‌ای با سازمان استان تهران و استان گیلان چگونگی و روند اجرایی شیوه‌نامه یا نظام نامه‌های این استان‌ها در ارجاع کار نظارت جهت بهره‌برداری گروه تخصصی عمران اخذ گردد.

-د جهت رابط کارگروه ژئوتکنیک و گودبرداری گروه تخصصی عمران آقایان دکتر اژدری مقدم و مهندس صالحی، زلزله و مقاوم‌سازی آقایان دکتر پزشکی و مهندس صابر، اجرای ساختمان مهندس یونسیان، مهندس عبدی‌پور و مهندس رمضانی تعیین تا به عنوان هماهنگ‌کننده با دیگر اعضای کارگروه‌ها اقدام نمایند.

- در پایان جلسه آقای مهندس عامری نایب رئیس محترم اول سازمان حضور یافته و توضیحاتی در اهمیت موضوعات مشترک بین وزارت محترم راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ارائه کردند.


گزارش تصویری : 

http://irceo.net/gallery.aspx?id=644