دیدار اعضای گروه تخصصي شهرسازی با روسای کمیسیونهای آموزش و عمران مجلس؛

مطالبات مهندسان از پارلمان درباره اصلاح قانون نظام مهندسی

جمعی از اعضای گروه تخصصي شهرسازی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسي كشور با روسای کمیسیونهای آموزش و عمران مجلس شورای اسلامی دیدار و درباره مسایل مختلف گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان، جمعی از اعضای گروه تخصصی شهرسازی متشکل از آقایان دکتر / مهندس رسول وظیفه شناس،  سينا صبری ، عباس صنیع زاده ، فتح الله فواد مرعشی ، مجيد فارغیان قمي ، محسن غیاثی نیا و احمد زارعی به همراه دکتر بهزاد فر از اساتيد به نام شهرسازي كشور با دکتر منادی رياست کمیسیون آموزش مجلس در محل مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

 خواسته جمع كثيري از مهندسان در رابطه با اصلاح پيش نويس قانون نظام مهندسي با تاکید بر حفظ حقوق مكتسبه و اعمال اصلاحات در خصوص پيشنهادات مطرح شده دارندگان مدارک تحصیلی ناپیوسته در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و همچنين لزوم ابقاي مهندسین  ترافیک در قانون اصلاحي بود.
 
 در همین رابطه نامه مربوط به پیشنهادات گروه تخصصی شهرسازی تهیه و به رياست کمیسیون آموزش مجلس تحویل داده شد.
 
در همین حال، دکتر منادی رياست کمیسیون آموزش مجلس نیز ضمن تائید درخواست های مطرح شده، اشكالات موجود در پيش نويس قانون نظام مهندسي را پذیرفت و گفت:  در صورت عدم اعمال اصلاحات لازم در کمیسیون عمران ، موضوع قطعا در صحن علنی پیگیری خواهد شد.
 
در ادامه و با پيشنهاد و هماهنگی دکتر منادی، اعضای گروه تخصصي شهرسازي جلسه اي با دکتر رضائی كوچی، رياست كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي برگزار کردند و پيشنهادات اصلاحي خود را به اطلاع او و ساير حاضرين در جلسه شامل دكتر نجات نيا معاون پارلماني و حقوقي وزير راه و شهرسازي و دكتر جمالي نژاد معاون وزير كشور  رساندند.  
 
با این حال، دکتر رضائي كوچي پس از استماع دغدغه ها و نگراني هاي جامعه مهندسين اظهارداشت: پيش نويس اصلاحي قانون در کمیسیون عمران هنوز قطعي نشده و  اصلاحات مورد نظر در آن اعمال و پس از اخذ تاييديه از كارشناسان خبره سازمان نظام مهندسي به صحن علني مجلس فرستاده خواهد شد. 
 
در ادامه جلسه دکتر جمالی نژاد معاون وزیر کشور ضمن تاييد موارد مورد درخواست و مطرح شده به اهميت، نقش و جايگاه مهندسين شهرساز در نظام ساخت و ساز شهري پرداخت و سپس بر لزوم برگزاري جلسه مشترك در وزارت كشور به منظور احصای خدمات قانوني مهندسان شهرساز تاكيد کرد.
 
 در حاشيه این جلسه ملاقاتي هم با مهندس صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران انجام شد. مهندس صدیف بدری نیز ضمن اعلام اصلاح اشكالات مطرح شده در آخرين پيش نويس قانون ، راه را براي بررسي هاي بيشتر و اصلاح موارد مورد نظر باز دانست و در همين راستا درخواست ارائه نقطه نظرات كارشناسي را مطرح کرد. 
 
در پایان جلسه با توجه به حضور دكتر نجات نيا نماينده حقوقي و پارلماني وزير راه و شهرسازي در جلسه، درخواست شد نقطه نظرات اصلاحي و كارشناسي اعضا از جانب وزارت راه و شهرسازی نيز پيگيري شود.