بیانیه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در پی آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت

در پی حادثه دلخراش آتش‌سوزی سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ بیمارستان قائم رشت، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه با ابراز تأسف از حادثه پیش‌آمده، بر عدم رعایت ضوابط مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان که موجب حوادثی چون کمپ درمانی لنگرود، امامزاده ابراهیم شفت و چند حادثه کوچک و بزرگ تأسف‌بار دیگر شده، از دستگاه‌های ذی‌ربط و شهروندان اهمیت رعایت «مقررات ملی و نظارت بر بهره‌برداری از ساختمان‌های» سازمان نظام مهندسی ساختمان را یاداور شده تا از بروز فجایع و حوادث بیشتر در این زمینه پیشگیری شود.

متن بیانیه بدین شرح است:

وقوع حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت که باعث بروز خسارت جانی و مالی شديد به شهروندان عزیز شد، موجب تاسف و تألم فراوان شد.
متاسفانه عدم رعایت ضوابط مبحث ۲۲مقررات ملی ساختمان (مراقبت و نگهداری از ساختمان‌‌ها) موجب بروز حوادث آتش‌سوزی زیادی طی سال‌های اخیر شده است که می‌توان به حوادث غم‌انگیز آتش‌سوزی کمپ درمانی لنگرود، آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت و ... اشاره کرد.
سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و آسيب‌ديدگان اين حادثه غم‌بار، اين مصيبت بزرگ را به مردم شريف ايران به‌خصوص مردم داغدار استان گيلان تسليت عرض می‌کند.
بی‌شک رعايت مقررات ملی و نظارت بر بهره‌برداری از ساختمان‌ها، مطابق ضوابط مبحث ۲۲ قانون نظام مهندسی ساختمان، در کاهش وقوع حوادث مشابه نقش موثری خواهد داشت.

رئیس و هیات مدیره
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان