پیام تسلیت سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان در پی حادثه مترو پل آبادان

بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه ناگوار ریزش ساختمان موصوف به متروپل آبادان که منجر به فوت و مصدومیت عده ای از هموطنان عزیزمان شد موجب تأسف و تأثر گردید.
اینجانب به نمایندگی از جامعه مهندسی ساختمان کشور ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مردم شریف، خانواده جانباختگان و مصدومان این حادثه غمبار، از درگاه خداوند منان برای جان باختگان این حادثه رحمت و غفران واسعه الهی و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت می نمایم.
امیدوارم با توجه بیش از پیش مسئولین امر در چرخه ساخت و ساز به لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و دستورالعمل ها و استانداردهای مرتبط در مراحل مختلف ساخت و ساز شهری شاهد حوادث تلخ مشابه نباشیم. شرایط ایجاب میکند که به سمت و سوی رویکردهای جدید و دانش روز طراحی و اجرای اصولی ساختمانها بر اساس عملکرد برویم. تلاش کنیم به سمت ساخت مسکن با کیفیت رفته و صرفا اصرار بر کمیت تولید مسکن نداشته باشیم. فرایندهای مطلوب چرخه های ساخت در عین پیچیدگی با مدیریت علمی به راحتی تحقق پذیر است.فقدان اعتماد به دانش مهندسان، خسارت جانی و مالی جبران ناپذیری برای هموطنان عزیزمان بر جای گذاشته و خواهد گذاشت. تصمیم سازان در راستای انجام تکالیف محوله از ظرفیت حرفه ای تمام و کمال عناصر ساخت ساختمان در طراحی، اجرا  و نظارت در چهاچوب مقررات ملی ساختمان استفاده کنند. حوادث ناگوار از این نوع هرچند هزینه معنوی و مادی و حیثیتی سنگینی به جامعه مهندسی و اجتماعی تحمیل کرده است، امید است باعث عبرت و درس گرفتن از آن بوده و شاهد تحول مثبت در تولید مسکن باشیم.