مشروح گزارش سفر استانی مهندس خرم به آذربایجان شرقی؛

از فاقد مسکن بودن ۵۰ درصد مهندسان تا پیگیری ساخت خانه مهندس

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان در تازه ترین سفر استانی خود به آذربایجان شرقی رفت تا از نزدیک با مشکلات این استان آشنا شود.

 
به گزارش روابط عمومي سازمان، مهندس احمد خرم رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان در سفر به آذربایجان شرقی مورد استقبال رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان قرارگرفت. 
 
وی در این سفر با یکی از مهندسان پیشکسوت عضو سازمان ، اعضای هیأت مدیره و بازرسان سازمان ، استاندار آذربایجان شرقی ، شهردار کلانشهر تبریز، مدیر کل راه و شهر سازی استان دیدار و گفتگو کردند.
 
در این سفر مهندس بهمن مومنی مقدم مدیر اجرایی، دکتر کارگر عضو هیات رئیسه شورای مرکزی ، دکتر زهره ترابی عضو هیات رئیسه شورای مرکزی و کمیل صرامی مدیر روابط عمومی  سازمان نظام مهندسی ساختمان، وی را همراهی کردند. 
 
دیدار مهندس خرم با استاندار آذربایجان شرقی
 
در ادامه این سفر استانی، رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان با استاندار آذربایجان شرقی در محل دفتر استاندار آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
 
 مهندس احمد خرم در این دیدار خواستار همکاری بیشتر استانداری‌ها با نظام مهندسی‌های فعال در استان‌ها شد و گفت: افزایش تعامل و همکاری دوجانبه، می تواند نویدبخش اخبار خوش در زمینه رونق صنعت ساختمان‌سازی و افزایش فعالیت صنایع وابسته به این حوزه شود. 
 
وی همچنین خواستار همکاری و حمایت استانداری برای احداث خانه مهندس در تبریز شد و اظهارداشت: در صورت موافقت استانداری، زمین لازم برای احداث خانه مهندس از سوی دولت واگذار و هزینه ساخت آن توسط نظام مهندسی استان پرداخت می‌شود.
 
مهندس خرم با اشاره به اينکه بيش از 50 درصد مهندسان، فاقد مسکن و 60 درصد آنان، بيکار يا در شغل‌های غيرمرتبط در حال فعاليت هستند، اظهارداشت: با اجرايي شدن مبحث 22 شاهد رونق 180 صنعت وابسته به ساختمان خواهيم بود.
 
همچنین استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: صنعت راه و ساختمان از جمله صنایع مهم، استراتژیک و پیشران کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در اشتغال‌زایی و فعالیت ده‌ها رشته شغلی دیگر دارد.
 
دکتر محمدرضا پورمحمدی اظهارداشت: صنعت راه و ساختمان از جمله صنایع مهم، استراتژیک و پیشران کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در اشتغال‌زایی و فعالیت ده‌ها رشته شغلی دیگر دارد.
 
وی اظهارداشت: تورم ناشی از اشباع در حوزه فعالیت‌های ساختمانی، قدرت خرید مردم را کاهش داده است که باید با اتخاذ تدابیر مناسب، مشکلات این حوزه را سامان‌دهی کرد.
 
پورمحمدی ادامه داد: به‌رغم تحریم‌ها و شرایط کرونایی، مسیر توسعه و پیشرفت استان در حوزه فعالیت‌های عمرانی بدون توقف ادامه دارد و در حال حاضر صدها پروژه مسکونی، راه‌سازی و جاده‌سازی در استان در حال اجراست.
 
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در چند سال اخیر، شرایط بسیار سختی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده که به جرات می توان گفت در تاریخ کشور، بی‌سابقه بوده است.
 
وی تصریح کرد: معتقدیم که شرایط سخت و دشوار، ما را در مقابل فشارها وناجوانمردی‌ها، مقاوم‌تر کرده و باعث خواهد شد که مصمم‌تر از گذشته برای رسیدن به اهداف خود گام برداریم.
 
در همین حال، مهندس احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این دیدار خواستار همکاری بیشتر استانداری‌ها با نظام مهندسی‌های فعال در استان‌ها شد و گفت: افزایش تعامل و همکاری دوجانبه، می تواند نویدبخش اخبار خوش در زمینه رونق صنعت ساختمان‌سازی و افزایش فعالیت صنایع وابسته به این حوزه شود.
 
وی با اشاره به اينکه بيش از 50 درصد مهندسان، فاقد مسکن و 60 درصد آنان، بيکار يا در شغل‌های غيرمرتبط در حال فعاليت هستند، اظهارداشت: با اجرايي شدن مبحث 22 شاهد رونق 180 صنعت وابسته به ساختمان خواهيم بود.
 
وی همچنین خواستار همکاری و حمایت استانداری برای احداث خانه مهندس در تبریز شد و گفت: در صورت موافقت استانداری، زمین لازم برای احداث خانه مهندس از سوی دولت واگذار و هزینه ساخت آن توسط نظام مهندسی استان پرداخت می‌شود.
 
دیدار با مهندس پیشکسوت
 
 در همین حال، رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این سفر استانی به دیدار دکتر ارسطو ارمغانی، از مهندسان پیشکسوت استان رفت.
 
 مهندس خرم  در این ملاقات با اعطای لوح سپاس به دکتر ارسطو ارمغانی، از تلاش های ارزشمند وی در طول سالهای گذشته تشکر و قدردانی کردند. 
 
حضور در جلسه هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی آذربایجان 
 
در ادامه مهندس خرم در جلسه هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی در جلسه هیات مدیره سازمان نیز حضور یافت. 
 
بررسی مسائل و مشکلات جامعه مهندسی استان و نیز کشور از محورهای مهم این جلسه بود که با حضور مهندس احمد خرم در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
 دیدار با شهردار کلانشهر تبریز
 
 در همین حال، رئيس سازمان  نظام مهندسی ساختمان کشور با شهردار کلانشهر تبریز هم دیداری داشت. 
 
در حاشیه این دیدار، مهندس خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با دکتر ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز نیز به بحث و گفتگو پرداخت و در مورد پاره ای از مسائل و مشکلات سازمان استان مذاکراتی را انجام دادند. 
 
دیدار با مدیر کل راه و شهر سازی آذربایجان شرقی
 
در پایان حضور مهندس خرم در تبریز، وی دیدار کوتاهی نیز با مهندس ابوالقاسم سلطانی، مدیر کل راه و شهر سازی استان داشت.
 
 در این دیدار مهندس خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با مهندس سلطانی ضمن درخواست تلاش برای حل مشکلات جامعه مهندسی استان با ایشان در مورد پاره ای از مسائل ازجمله ایجاد خانه مهندس به بحث و گفتگو پرداخت و مذاکراتی را در زمینه انجام داد.
×