در جلسه سیصد و بیست و نه و سیصد و سی:

بررسی دستورالعمل صدور پروانه و نحوه فعالیت مجریان ساختمان

جلسه سیصد و بیست و نه و سیصد و سی دوره نهم شورای مرکزی سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه و پیش از دستور، از سوی طاهره نصر و علی پوراربابی، واقعی شدن هزینه خدمات مهندسی و تعرفه‌گذاری مطرح و بر پیگیری این موضوع از سوی شورا در وزارت راه و شهرسازی تاکید شد. همچنین درباره مصدایق تعارض منافع و موضوع شمول تعارض صحبت‌های مطرح شد که در نهایت بر عمل بر مبنای قانون و احکام صادره از محاکم رسمی تاکید شد.
در ادامه عباس عامری به برداشت‌های اشتباه هیأت‌های اجرایی از شیوه‌نامه انتخابات اشاره کرد و خواستار تاکید شورای مرکزی بر عمل به شیوه‌نامه بدون برداشت‌های سلیقه‌ای و بدون پشتوانه قانون شد.

پس از نطق پیش از دستور، حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به انتخابات سرنوشت‌ساز پیش‌رو، از همه اعضای جامعه مهندسی برای نقش‌آفرینی فعالانه در این زمینه دعوت کرد و گفت: با توجه به توان سازمان نظام مهندسی ساختمان و بر بستر شبکه‌ی فعال گسترده در سراسر کشور، انتظار می‌رود که به‌عنوان یک جامعه نخبه برای پیشبرد اهداف و منافع کشور و همچنین آگاهی از ایفای نقش فعالانه برای آینده سازمان، باید در این حرکت ملی حضور فعالانه و اگاهانه داشته باشیم.
وی در ادامه از دعوت روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای مرکزی برای گردهمایی روابط عمومی سازمان استان‌ها گفت و افزود: برای همگرایی و هم‌افزایی بیشتر فعالیت‌های ارتباطاتی و تولید محتوایی سازمان، همچنین تدوین راهبردهای کلان رسانه‌ای، این گردهمایی حائز اهمیت فراوانی ست. وی در بخش دیگر به برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی و جلسه‌ی هم‌اندیشی میان اعضای روابط عمومی‌ها اشاره کرد و بر حضور مدیران و مسئولان روابط عمومی استان‌ها تاکید کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطر نشان کرد که: در ارتباط با تعرفه‌های خدمات مهندسی همچنان در حال پیگیری و رایزنی هستیم و امید داریم این پیگیری‌ها منتج به تعرفه‌گذاری منطقی و عادلانه شود.
وی همچنان در رابطه با عملکرد هیات اجرایی انتخابات سازمان استان‌ها تاکید کرد شرکت در انتخابات برای هیات مدیره‌های حال حاضر را بر اساس صلاحیت‌های احراز شده پیشین برای شرکت در انتخابات هیچ منعی در قانون وجود ندارد.

ادامه جلسه، به ارائه گزارش کمیته اجرائی اجلاس بیست و هفتم هیات عمومی اختصاص داشت. در این بخش بهروز فرح‌شیرازی رئیس کمیته اجرائی اجلاس، با اشاره به برخی استان‌ها که فهرست اعضای حاضر در اجلاس را ارسال نکردند، مهلت ارسال اسامی را تا پایان این هفته یعنی ۲۵ خرداد اعلام کرد. وی همچنین نمایش همبستگی و اثرگذاری اجتماعی جامعه مهندسان را منوط به شرکت همه اعضای سازمان در این اجلاس دانست.
پس از آن مقرر شد گزارش عملکرد استان‌ها برای این اجلاس توسط مهدی حکیمی رئیس کمیسیون استان‌ها جمع‌بندی و ارائه شود.
در ادامه بررسی گزارش کمیته اجرائی اجلاس، دستور جلسه بیست و هفتمین اجلاس هیأت عمومی بر اساس شیوه‌نامه مصوب و مقرر شد بخشی از برنامه اجلاس به تجلیل از پیشکسوتان جامعه مهندسی کشور اختصاص یابد.

دستور بعدی «دستورالعمل صدور پروانه و نحوه فعالیت مجریان ساختمان» که توسط سعید یزدانی ارائه شد؛ پس از چند ساعت بحث و تبادل‌نظر، به‌دلیل طولانی شدن مباحث، بررسی آن به جلسه بعدی شورای مرکزی موکول شد.

گفتنی ست در حاشیه این جلسه با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محمدرضا رضایی کوچی از دکتر اقبال شاکری نماینده و عضو سابق کمیسیون عمران مجلس، برای همکاری و همراهی با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تقدیر و قدردانی شد.

×