جلسه گروه تخصصی معماری شورای مرکزی برگزار شد

جلسه گروه تخصصی معماری شورای مرکزی روز چهار شنبه مورخ 93/4/18 با حضور خانم دکتر مهروش کاظمی و آقایان : مهندس محمدرضا اسماعیلی ، مهندس احد محمدی ، مهندس غلامحسن اله دادی ، مهندس منصور بهادری ، دکتر سیدمحمدحسین آیت اللهی ، دکتر کاظم معمار ضیاء تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی ، در این جلسه که با حضور مهندس عامری نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد ، براساس تصمیم قبلی در جلسه گروه تخصصی معماری در هفدهمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان ، نسبت به منطقه ای شدن  جغرافیایی استان ها برای تسهیل در برگزاری جلسات گروه های تخصصی ، مقرر شد ظرف یک ماه آینده استان های خراسان رضوی ، یزد ، فارس ، مرکزی و زنجان نسبت به تشکیل اولین جلسه کارگروه منطقه ای اقدام و نسبت به انتخاب رییس و دبیر گروه در منطقه تصمیم گیری نمایند .

منطقه بندی استان ها در 6 گروه به شرح زیر صورت پذیرفت .

استان های سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، سمنان

استان های کرمان ، یزد ، اصفهان ، چهارمحال و بختیاری

استان های هرمزگان ، فارس ، بوشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان

استان های ایلام ، لرستان ، مرکزی ، قم ، تهران ، البرز

استان های گلستان ، مازندران ، گیلان

استان های کرمانشاه ، همدان ، قزوین ، زنجان ، کردستان ، اردبیل ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی

در ادامه این جلسه موضوع ارتقاء کیفی معماری و نماهای شهری که یکی از مسائل مهم شورای مرکزی و از تأکیدات مهندس ترکان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان می باشد ؛ مطرح و  ضوابط نما ، راهنمایی طراحی و کنترل نماهای شهری (انضباط نما) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گردید گروه معماری نسبت به تدوین کنترل و نمای شهری با مشارکت کلیه استان ها اقدام نمایند .

در این جلسه تمامی اعضاء حاضر آمادگی خود را در جهت اجرایی شدن 17 محور خط مشی کاری و راهبردهای عملی سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام نمودند .

دومین همایش معماری ایرانی اسلامی که در مشهد مقدس برگزار می شود موضوع دیگری بود که در جلسه مطرح و مقرر شد بودجه مصوب موبوط به این همایش در اختیار گروه قرار گیرد .

آخرین موضوعی که اعضاء گروه تخصصی معماری شورای مرکزی در این جلسه به آن پرداختند ، ابلاغ بودجه محورهای هفده گانه خط مشی کاری و راهبردهای عملی سازمان نظام مهندسی ساختمان بود که مقرر شد متعاقباً گروه نسبت به جذب بودجه محورهای خط مشی با رویکرد معماری نهایت تلاش خود را با مشارکت کلیه استان ها نسبت به عملی نمودن آن اقدام نمایند .


گزارش تصویری :
http://www.irceo.net/gallery.aspx?id=510