برگزاری جلسه گروه تخصصی مکانیک


جلسه گروه تخصصی مکانیک شورای مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی ، گزارش و اهم موارد مطرح شده در نهمین و دهمین  جلسه گروه تخصصی مکانیک شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان  که روز های 9 و 10 دی ماه سال جاری برگزار شد به شرح زیر می باشد :

نهمین جلسه گروه تخصصی مکانیک

زمان : 1393/10/9      مکان : ساختمان شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان

طبق دستورجلسه پس از بحث های پیش از دستور، موارد مشروح ذیل بعد از بحث و تبادل و نظر، جهت پیشنهاد به هیأت رئیسه محترم شورای مرکزی مورد تأیید قرارگرفت.

1-    مقرر شد نظرات گروه درخصوص ارائه پیشنهادات برنامه راهنمای محل سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که به تأیید اعضای گروه رسیده است ، به هیأت رئیسه ارائه گردد.

2-    بحث درخصوص احیای موتورخانه های مرکز ی مطرح و دراین خصوص آقایان مهندس حق‏بین نایب رئیس محترم سازمان همچنین مهندس اسماعیلی مشاور محترم سازمان در بخش انرژی و رئیس کمیسیون انرژی و جناب آقای مهندس باستانی نماینده محترم شرکت مبنا به عنوان مدعودر جلسه حضور یافته و پس از بررسی موضوع در ابعاد مختلف و جمع بندی مقرر گردید، نماینده محترم شرکت مبنا با ارائه یک فایل Power point به صورت تحلیلی درخصوص مزایای استفاده از سیستم گرمایش مرکزی نسبت به سیستم های گرمایشی مستقل، در جلسه آتی نیز با حضور و هم‏اندیشی مدیران محترم سازمان بهینه سازی مصرف سوخت این مهم مورد بررسی قرارگیرد.

3-    با عنایت به برگزاری اجلاس سراسری گروه‏های تخصصی مکانیک استانهاروزچهارشنبه مورخ 10/10/93 در استان قم مباحث موردنیاز جهت طرح و پیگیری پس از جمع‏بندی مورد تأیید قرارگرفت.

4-    با عنایت به ابهامات اجرایی نمودن مبحث 22 مقررات ملی، تهیه زیرساخت‏های اجرایی این مبحث مورد تأکید قرارگرفت.

5-    گزارش جناب آقای دکتر شیرازپور درخصوص تشکیل جلسات شورای سیاست‏گزاری مبحث 15 مقررات ملی (آسانسور) به استماع اعضای گروه رسید که امید است با همکاری شورای محترم مرکزی، بحثهای جاری به نتایج مطلوب منتهی گردد.

دهمین جلسه گروه تخصصی مکانیک

زمان : 1393/10/10      مکان : هتل پارسیا قم

دهمین جلسه گروه تخصصی مکانیک در محل سالن اجتماعات هتل پارسیا به میزبانی استان قم با حضور مهندس سعید خان احمدلو رییس سازمان نظام استان قم و رؤسای گروه‏های تخصصی مکانیک استان‏هاروز چهارشنبه مورخ 1393/10/10 برگزار شد.

 جلسه صبح با حضور مدعوین و مسئولین استان و همچنین حامیان برگزاری جلسه در نوبت صبح نگاه به الزامات ایمنی در ساختمان و بهره‏وری از تجهیزات ایمنیبرای استفاده ایمن از لوازم گازسوز همچنین تأمین شرایط کیفی زندگی و رسیدن به شرایط آسایش مطلوب در ساختمان‏های مسکونی ادامه یافت.

 جلسه بعدازظهر نیز بنا بر دستور جلسه و برنامه‏ریزی انجام‏شده پس از استماع گزارش عملکرد گروه تخصصی مکانیک شورای مرکزی و مروری بر اهداف و برنامه‏های آن طی دوره سه ساله آتی توسط ریاست محترم گروه جناب آقای مهندس علی‏نیا، به استماع شرح فعالیت‏ها، مشکلات و موفقیت‏های استان‏ها پرداخته شد.

 لذا ضمن تأکید بر پیگیری موضوعات مطروحه توسط گروه تخصصی مکانیک شورای مرکزی مقرر گردید، این گروه در جهت رفع مشکلات و پیشنهادات عنوان‏شده اهتمام ورزیده و نتایج را در جلسات آتی ارایه نماید.

 در پایان نیز با عنایت به پیشنهاد گروه تخصصی مکانیک شورای مرکزی جهت فعال سازی و بهره‏مندی از مشارکت  کلیه استان‏های فعال، موضوعاتی که بیشترین دغدغه فعالیت حرفه‏ای استان‏ها را شامل می‏شود به شرح جدول پیوست قرائت و از استان‏هایی که مایل به همکاری در جهت پیشبرد اهداف و رفع مشکلات می‏باشند درخواست شد ضمن قبول مسئولیت پس از جمع‏بندی و تشکیل کارگروه‏های مرتبط با محوریت استان معین، نسبت به پیشبرد اهداف و درخواست‏های جامعه مهندسین مکانیک اقدامات بایسته صورت پذیرد و گزارش تصمیمات اخذ شده را به گروه تخصصی شورای مرکزی ارائه فرمایند.