جلسه گروه تخصصی نقشه برداری در استان البرز برگزارشد


جلسه گروه تخصصی نقشه برداری در روز سه شنبه مورخ 95/8/11در نظام مهندسی استان البرز برگزار شد
به گزارش
 روابط عمومی شورای مرکزی ، در ابتدا آقای دکتر مجربی کرمانی ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر در جلسه اظهار امیدواری کرد تا جلسه امروز دارای نتایج مفید و مثبتی باشد.
-ایشان به گوشه‏ ای از فعالیت‏ های رشته نقشه‏ برداری و جایگاه این رشته در استان البرز پرداخت.
-در این جلسه اعضای هیأت رئیسه و بازرس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز نیز حضور داشتند.

-ریاست  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز عنوان نمود که در تفاهم‏ نامه‏ های سازمانی، ارگان‏هایی همچون شهرداری خدمات رشته نقشه‏ برداری سهم بیشتری دارند.
- دکتر مجربی کرمانی هدف سازمانی را ارتقاء جایگاه تخصص هفت رشته قانون عنوان نمود و اعلام آمادگی برای تحقق سایر خدمات نقشه‏ برداری موردنظر را ابرازداشت.
-مهندس سمیع یوسفی نیز ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه به عنوان رئیس گروه نقشه‏ برداری از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز تشکر و قدردانی برای برگزاری جلسه و همکاری در ارتقاء و جایگاه نقشه‏ برداری را داشت. 
- مهندس سمیع یوسفی از گروه تخصصی نقشه‏ برداری استان البرز و اعضای رشته نقشه‏ برداری به لحاظ فعالیت‏های مثبت تخصصی قدردانی نمود.
-در ادامه جلسه و در دستور کار جلسه آقای مهندس سمیع یوسفی خلاصه‏ ای از فعالیت‏ها به ویژه نحوه پیگیری مقررات ملی را به جلسه گزارش داد.
- وی به ضرورت تقویت جامعه مهندسان نقشه بردار (با حضور  خانم متقالچی ریاست محترم جامعه نقشه‏ برداران ایران) و همکاری مستمر با این جامعه اشاره و این موضوع را مهم دانست.
-دبیر جلسه ضمن خیرمقدم به صورت مشروح گزارشی از فعالیت گروه تخصصی نقشه‏ برداری شورای مرکزی- برنامه‏ های آینده گروه و برنامه‏ های جلسه امروز که بازدید از واحد نقشه‏ برداری سازمان نظام مهندسی استان البرز نیز می‏باشد را به جلسه ارائه نمود.
- دکتر خالقی مدیر محترم معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز هم ضمن تشکر مواردی در حوزه نقشه‏ برداری را بیان داشت.
-مهندس سیدی رئیس گروه تخصصی نقشه‏ برداری استان خلاصه‏ای از فعالیت‏ها و اقدامات تخصصی نقشه‏ برداری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز ارائه نمود.
-مهندس خداوردی‏لو از اعضای گروه تخصصی نقشه‏ برداری هم سایر فعالیت‏های گروه تخصصی را بیان داشت.
-مهندس پوربزاز از پیشکسوتان رشته نقشه‏ برداری هم به ضرورت توجه به آموزشهای نوین نقشه‏ برداری پرداخته و مطالبی بیان نمود.
- مهندس متقالچی ریاست محترم جامعه مهندسان نقشه بردار نیز خلاصه فعالیت‏های جامعه و ضرورت همکاری در راستای اعتلای تخصص جامعه مهندسان نقشه‏ بردار را مطرح نمود
- مهندس حسن مجربی کرمانی نیز خلاصه‏ای از اقدامات موردنیاز تخصصی نقشه‏ برداری را به جلسه ارائه داد.
-بخش دوم جلسه مطالب ذیل مطرح گردید.
- مهندس مؤمنی مقدم ضمن خیرمقدم به موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و مفاد پیشنهادی برای اصلاح اشاره و درخواست داشت که اعضا پیشنهادات خود را به جلسه ارائه و پیگیری نمایند.
-مهندس حق‏ بین هم ضمن تشکر از نظام مهندسی استان البرز به لحاظ همکاری در برگزاری این جلسه به فعالیت‏های مثمر ثمر شورای مرکزی در بخش نقشه‏ برداری پرداخت.
-ایشان ضرورت انتشار مباحث نقشه‏ برداری مقررات ملی و همچنین رشته‏ های شهرسازی و ترافیک را بسیار مهم دانسته و عنوان نمودند پیگیریهای لازم در این خصوص صورت می‏گیرد.
-موضوع اصلاح قانون و اینکه هدف ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان در سایه همکاری و همکاری رشته‏های اصلی موضوع قانون می‏باشد ازسوی  مهندس حق‏ بین بیان و درخواست اعلام‏ نظر براساس این هدف را داشتند.
-موضوع فعالیت مجدد کمیته هماهنگی گروههای تخصصی نقشه ‏برداری موردنظر آ مهندس حق‏ بین بود که با همکاری جامعه مهندسان نقشه‏ بردار پیگیری گردد.
- مهندس بابایی پیرامون فعالیت‏های مرتبط با تهیه نقشه تفکیک آپارتمانها و دیدگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جریان مطالبی مطرح نمود. آمار فعالیت مهندسان نقشه‏ بردار که در حال حاضر به چهار هزار نفر در سراسر کشور می‏رسد بیان گردید و مشکلات موجود و ضرورت رفع نواقص را درخواست داشت. ایشان به قانون جامع کاداستر و امکان بهره ‏مندی از مفاد آن نیز اشاره و در نهایت مقرر شد موضوعات مطرح شده در این جلسه در جلسات بعدی گروه تخصصی پیگیری و در دستور کار قرار گیرد و کمیته هماهنگی گروههای تخصصی نقشه‏ برداری سازمان استانها مجدد شکل‏ گیری و پیگیری شود.