در جلسه کمیسیون فناوری‌های نوین شورای مرکزی مطرح شد؛

به‌کارگیری فناوری‌های نوین در راستای کمک به تهیه شناسنامه فنی و ملکی و شناسنامه انرژی

جلسه کمیسیون فناوری های نوین سازمان نظام مهندسی ساختمان، سه‌شنبه ۲۳ مرداد‌ماه ۱۴۰۳در سالن جلسات شورای مرکزی به‌صورت حضوری برگزار شد.

در ابتدا گزارش اقدامات صورت‌گرفته از جمله تهیه گزارش فنی و مکاتبه با معاونت فناوری‌های نوین ریاست جمهوری و مکاتبه با سازمان استان‌ها در راستای اجرایی شدن طرح فناورانه، ارسال گزارشات ناظرین و مجریان از محل پروژه با ثبت موقعیت مکانی و همچنین تهیه گزارش عملکرد کمیسیون از ابتدای فعالیت در دوره نهم براساس شاخص‌ها و مولفه‌های کمی و کیفی ارائه شد. مقرر شد برای حمایت از طرح‌های پژوهشی در جهت تهیه آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها و تهیه مبحث فناوری‌های نوین بودجه‌ای توسط شورا تخصیص یابد.

درخصوص راه اندازی زیرسامانه دریافت طرح‌های فناورانه در سایت جهت حمایت‌های مورد نیاز از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های فناوری نوین جهت معرفی محصولات، آموزش‌های مورد نیاز کسب و کار به‌ویژه کسب‌و‌کارهای نوپا، ارتباط با خبرگزاری‌ها و ساخت کاربرگ بانک اطلاعاتی، تسهیل شرکت در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و تقدیر در هفته پژوهش از جمله موارد حمایتی با کورش عنبری مدیر روابط عمومی و امو بین‌الملل سازمان نظام مهندسی ساختمان و آرین حسینی مسئول فناوری اطلاعات شورای مرکزی، بحث و تبادل نظر انجام شد .در راستای کمک به تهیه شناسنامه فنی و ملکی و شناسنامه انرژی و لزوم اجرایی شدن آن در سال آینده، بررسی موارد فناوری‌های نوین در این حوزه در اولویت بررسی و حمایت قرار دارد.

در نهایت مقرر شد کلیات مورد نیاز در قالب کاربرگ و بسته‌های پیشنهادی تهیه و در اختیار روابط عمومی و فناوری اطلاعات سازمان قرار گیرد.

×