در جلسه ۳۲۶ و ۳۲۷ شورای مرکزی:

بحث و بررسی تعرفه ابلاغی خدمات مهندسی

جلسه ۳۲۶ و ۳۲۷ شورای مرکزی نظام مهندسی ۲۵ اردی‌بهشت ۱۴۰۳ در دو نوبت صبح و عصر با حضور اعضا به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در ابتدای جلسه چند تن از اعضا پیش از دستور درباره موضوعاتی از قبیل درخواست تمدید زمان برگزاری مجامع و همایش‌ها در استان‌ها و همچنین بازنگری و به‌روزرسانی تفاهم‌نامه اقدام ملی مسکن نکاتی را مطرح کردند.
در ادامه دکتر شکیب با ارائه گزارشی از امور جاری شورای مرکزی، بر ادامه مسیری که شورای نهم در رابطه با اصلاح امور سازمان نظام مهندسی در پیش گرفته، تاکید کرد و گفت: اگر چه مسیر اصلاحات مسیر دشوار و سختی ست ولی امید داریم که با گذر از این پیچ تاریخی، بسیاری از اهداف و چشم‌اندازهای جامعه مهندسی در زمینه‌های مختلف محقق شود.
وی با اشاره به ابلاغ تعرفه از سوی وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به ابلاغ شاخص‌های تعدیل سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲ افزایش زیر ۱۰درصد بود ولی با رایزنی‌های صورت گرفته برای ۶ ماهه اول ۱۴۰۳ افزایش ۲۷درصدی برای گروه‌های ساختمانی در نظر گرفته شد.

تعرفه بر اساس مکاتبه مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان، طبق بند «ذ» ماده ۱۱۶ آیین‌نامه اجرایی، برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شود.

در ادامه جلسه موضوع استقرار «دبیرخانه صنعتی‌سازی درصنعت ساختمان» در استان کرمان به مدت ۲ سال مصوب شد که با ارائه گزارش به شورا قابل تمدید است. 

پس از آن توسط کمیته اجرایی برگزاری «بیست و هفتمین اجلاس هیأت عمومی» گزارشی از تمهیدات برگزاری این جلسه ارائه و جزییات برنامه‌های این اجلاس برای اعضا تشریح شد و در نهایت پس از بحث و گفت‌وگو، موضوعات مطرح شده از سوی کمیته اجرایی مورد تصویب قرار گرفت.
در ادامه توسط خزانه‌دار شورا گزارش بودجه ارائه و پس از ارزیابی بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای در سال ۱۴۰۳، کلیات آن با پیشنهاد چند اصلاحیه جزئی به تصویب رسید.
در آخر موضوع اعمال ماده ۱۳ در خصوص شناسنامه فنی و ملکی موضوع بند ۸-۱۷ مبحث دوم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد طی مکاتبه‌ و از مسیرهای حقوقی این موضوع پیگیری شود.

گفتنی است حضور دکتر غلامرضا شیران رییس گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی پس از دوری به‌دلیل درمان، شوری و گرمی خاصی به این جلسه بخشید.

×